Hallitus on kokoontuntut tiiviiseen tahtiin kevään ja kesän aikana ja akuuteista asioista on tiedotettu jäsenistöä muissa tiedotuskanavissa. Tässä tiedotteessa tiivistelmä päätöksistä.
Henkilöstö:
Mira Lintunen palkattiin Terhin sairasloman sijaiseksi. Miran määräaikainen työsuhde päättyi 31.8.2024.
Anna-Lena Wiik siirtyi lentoyhtiön palvelukseen, mutta jatkaa meillä päälentäjän roolissa.
Kerhon taloudellinen tilanne on kesän 2024 koneongelmien vuoksi heikentynyt oleellisesti, ja hallitus on joutunut hakemaan säästöjä mm. henkilöstökustannuksista. Tästä syystä hallitus on joutunut tekemään ikävän päätöksen koskien vakituisia työntekijöitämme. Toinen ympärivuotinen työntekijä joudutaan irtisanomaan (Terhi) ja toinen lomauttamaan loppuvuodeksi 2024 (Satu). Tästä syystä toimisto on vain rajoitetusti auki ja viesteihin/sähköpostiin vastaamisessa voi olla viivettä.
Hyppytoiminta ja tapahtumat:
LT:ltä tuli hyväksyvä päätös “Hyppäjän polku”-hankkeelle. Koska haastavan vuoden takia hanke pääsi vain kangerrellen käyntiin, saatiin sille lisäaikaa kaudelle 2025. Mukana olevia hyppääjiä / koutseja tullaan informoimaan tästä erikseen.
All Together boogie ja Utti Angle päätettiin vetää vuokrakoneen turvin. SM-kisat päätettiin perua ja Jämin leiriviikko toteuttaa TamLK:n toimintana heidän resurssien mukaan.
Oppilasviikko 2 jouduttiin perumaan. Kauden kahden viimeisen alkeiskurssin hypyt päätettiin hypätä Alavudella.
Pikkujoulut päätettiin pitää kerholla 23.11.2024
Hyppytilit ja oppilaspaketit:
Oppilaspakettien käyttöaikaa päätettiin jatkaa niin, että ne ovat linjassa hyppytilien kanssa eli voimassaolo on ostovuosi + kaksi kalenterivuotta.
Hyppytilien palautusten suhteen pyritään noudattamaan aiemmin tehtyä päätöstä eli hyppytili pitäisi ensisijaisesti pyrkiä myymään eteenpäin ennen palautuspyynnön esittämistä hallitukselle. Erityisesti nyt, kun kerhon taloudellinen tilanne on haastava.
Lentokone:
Lentokoneen suhteen hallitus kokoontui useaan otteeseen tehden päätöksiä eri varaosien suhteen sekä vuokrakoneiden suhteen. Kone maadotettiin juhannuksen jälkeen ja vikaa on tutkittu siitä lähtien ja useita osia on vaihdettu, mutta vikaa ei kuitenkaan onnistuttu löytämään. Moottori lähti testipenkkiin 16.8. Moottorin korjauksen ajalle on selvitetty vuokramoottori-vaihtoehtoja. Vuokramoottori tilataan, jos oman moottorin korjaus kestää huomattavan pitkään.
Vuokrakoneina ollut SE-LSK, OH-ARR ja OH-AIK juhannuksesta lähtien.
Kauden 2025 suunnittelu
Kaudelle 2025 ollaan suunnittelemassa kolmea kahden koneen toimintaviikkoa Utissa, jolloin vierailevana koneena tulee olemaan SE-LSK.
Vaikka SM-kilpailujen järjestäminen jouduttiin perumaan viime hetkellä konetilanteen vuoksi, päätettiin, että kisojen järjestämistä ei haeta vuodelle 2025.
Huolto-organisaation perustaminen
Oman huolto-organisaation perustaminen päätettiin laittaa toistaiseksi jäihin mm. henkilöstövaihdosten takia. Asia on kuitenkin jo pitkälle valmisteltu, eli jos jossain vaiheessa resurssit riittävät, asia voidaan ottaa uudestaan mietintään.
Pilotit:
Uusia lentäjiä tullaan kouluttamaan ensi kaudelle, jotta pystytään turvaamaan hyppytoiminta.
Toimitila:
Kauden aikana saatiin parannettua pakkaushallia hankkimalla uudet rigitelineet. Syksyllä tullaan vielä tekemään laskeutumisalueen kunnostustöitä. Myös kassajärjestelmä täytyy uusia jossain vaiheessa.
Laskeutumisalueen uusi raja tulee olemaan uusi tielinja, joka muuttuu Finhemsin rakentamisen myötä. Rakennustyöt aloitettu elokuussa 2024.
Hallitus kokoontuu seuraavan kerran 9.10.2024 Mikäli sinulla on hallitukselle jotain asioita, joita haluat käsittelyyn, lähetä viestiä hallitus@skydivefinland.fi